De Evigt Grønne

Du kan kontakte Arbejdsgruppen

CVR: 42142778

Formål

Tilbyder medlemmer, der oftest ikke er engageret i det daglige spejderarbejde, at mødes med ligesindede.

Står til rådighed for Korps, Distrikter og Grupper til særlige aktiviteter.

Viser de unge ledere, at der også er spejdermuligheder efter den aktive ledergerning.

Holder kontakt med andet lokalt og/eller landsdækkende voksenarbejde i Korpset.

Medlemmer

Alle voksne medlemmer i Korpset kan tilknyttes Korpsets Voksenarbejde.

Man får information om ”Korpsets Voksenarbejde” via Voksenarbejdets Nyhedsbrev, som udsendes 4 – 6 gange om året.

Andet voksenarbejde i Korpset (landsdækkende og/eller lokalt) kan tilknyttes Korpsets Voksenarbejde, så informationer om aktiviteter kan spredes ad begge veje.

Kontingent – Økonomi

Der er ikke noget selvstændigt kontingent for at være tilmeldt Korpsets Voksenarbejde ud over den sædvanlige korpsafgift, som man betaler via sin enhed eller som Direkte Medlem Under Korpset.
Du kan melde dig ind som direkte medlem under korpset

Alle arrangementer skal normalt hvile i sig selv.

Grønne Dage – Årsmøde samt forskellige aktiviteter

Hvert år arrangeres Grønne Dage på Houens Odde, hvor vi alle kan komme og inspirere hinanden.

Som en del af Grønne Dage afholdes årsmøde, hvorunder de fremmødte deltagere indstiller 3 – 7 medlemmer til ”Arbejdsgruppen for Korpsets Voksenarbejde.

Samme weekend arrangeres gensyn fra årets ture.

Landsmøde – mulighed for repræsentation

Ofte er der også valgte repræsentanter (Medlemmer Direkte Under Korpset) med på Landsmøde